Віддалена команда: як організувати, з чого почати ?

Ще зовсім недавно поняття дистанційної роботи було чимось далеким, дивним і незрозумілим.

Жити в Одесі, Харкові, Вінниці і, не виходячи з дому, працювати у Львові, Києві, Сумах – дивовижно? Не зараз!

«Якщо ви роботодавець і шукаєте людей тільки у своєму регіоні – ризикуєте не знайти найкращих. Якщо ви співробітник і обираєте тільки ті компанії, до яких легше дістатися, — пропустите кращу роботу». Це цитата з книги Джейсона Фрайда і Девіда Хайнемайєра «Remote. Офіс не обов’язковий»

Зараз ми все більше поглинаємо в цей вид співпраці. Але іноді здається, що це досить важко – досягати цілей компанії на ремоуті.

Як організувати успішну віддалену роботу з командою, не втративши авторитет?

Є у нас кілька порад лідерам від американських дослідників.


▪️ Уточнити і прописати цілі та ролі

Перехід на дистанційку є чудовою можливістю для кожного члена команди переконатися, що він розуміє цілі команди та свою роль у їх досягненні.

А керівники можуть побачити, як кожен із працівників сприяє результату.

Уточнення ролей у колективі допомагає людям зрозуміти, до кого вони можуть звернутися по допомогу.

Коли переосмислюються, вносяться нові цілі, варто слідкувати, щоб вони повідомлялись всій команді.

▪️ Взаємодіяти

Коли людина раптово починає працювати вдома, вона може почувати себе виключеною та трохи самотньою, що знижуватиме її продуктивність та залученість. Тому дуже важливо не забувати нікого. Дослідники рекомендують скласти список основних та неосновних членів команди з їхніми фотографіями та тримати його перед собою, щоб ухвалювати більш свідомі рішення щодо розподілу обов’язків.

▪️ Створити онлайн-групу для команди

Щоб легко залишатися на зв’язку, слід створити групу з електронними адресами усіх співробітників. Вона дозволить швидко обмінюватися інформацією та для швидкого обговорення.

▪️ Планувати зустрічі заздалегідь

Google Calendar у поміч.

Налаштувати події в календарі, створити план обговорення та додати до події відповідні документи. Звісно, варто перевірити, чи всі вміють користуватись цими сервісами.

▪️ Зробити зідзвони регулярними

Встановити час, щоб команда збиралася, навіть не будучи в офісі. Це допоможе всім спланувати свій час та бути більш організованими. Простіше скасувати, якщо зустріч не потрібна, ніж збиратися в останні хвилини.

▪️ Віртуальна кава

Так-так, ми серйозно.

Не лише ж справи обговорювати. Виділити час, коли команда може випити каву перед монітором і потеревенити не лише про роботу. Це зближує.

▪️ Зберігайте особистий контакт

Відеоконференції, вебчати, дзвінки. Таке спілкування є більш особистим, дає змогу членам команди бачити емоції та підтримувати одне одного. Вони також покращують ухвалення рішень, даючи людям змогу більш повно обговорювати ідеї.

▪️ Віртуальні тури новим робочим місцем

Показати команді своє домашнє середовище, робоче місце. Щоб побачити, що може заважати: гавкіт собак, проїзд вантажівки чи діти, що вимагають уваги. Метою є допомогти колегам зрозуміти робочий контекст іншої людини, щоб вони могли бути більш чутливими до чужих обставин.

▪️ Робочий етикет – то святе

Якщо працівник не в офісі, це не означає, що він не зайнятий.

Слід перевіряти календарі колег перед тим, як запланувати зустрічі.

Перед розмовою чи зідзвонами в чаті – уточнити спочатку, чи зручно зараз розмовляти. А також інформувати своїх колег про власну доступність

Надіємось, ці поради будуть корисними для тебе.


Більше про віддалене керування командою дізнаєтесь на нашому курсі: Лідерство для Team Lead'а, зокрема на вебінарі: Делегування і управління віддаленою командою.

Курси та події

Публікації

Відео