Тестуємо і долаємо стрес: 8 перевірених способів для QA-інженерів

Усі ми заручники Годинника і підпорядковуємось йому, щоб встигнути за сучасним ритмом життя, де потрібно планувати кожну секунду.

Ви засинаєте і прокидаєтесь з чітким планом свого робочого дня і весь час намагаєтесь стрибнути вище голови?

Тоді терміново читайте цю статтю.

Стрес — це частина нашого життя і уникнути його неможливо.

Вже існує ціла індустрія стрес-менеджменту і різні коучі обіцяють навчити нас справлятись з стресом, тож можливо варто замислитись над причинами шаленої популярності такої тенденції.

Спитайте чи ваші дідусі та бабусі колись замислювались про стрес на роботі. А якщо ні, то чому.

Сучасному QA-спеціалісту просто необхідно вміти справлятись з навантаженням, тому що ця професія вимагає терплячості, комунікаційних навичок та вміння шукати і аналізувати інформацію.

Але часто така робота перетворюється на емоційні американські гірки.

У цій статті поговоримо про фактори стресу для тестувальників і способи справитись з ним.

4 основні фактори стресу для кожного тестувальника:

  1. Брак часу

Усі ми знаємо, що дуже часто процес тестування визначають як найменш пріоритетний у розробці програмного забезпечення. Неважливо чи працюєте ви за Waterfall чи Agile методологією, якщо потрібно прискорити реліз, у більшості випадків, буде зменшено час на тестування.

Тому саме QA-спеціалісти постійно намагаються встигнути зробити свою роботу з терміновими дедлайнами.

Наприклад, вам потрібно протестувати оновлення для програми, яка орієнтована на складні математичні обчислення за 2 години часу, а ввечері у вас уже реліз. Якщо ви не відчуєте стресу в такій ситуацій, значить ви супермен і ця стаття вам точно не потрібна)

  1. Відсутність визнання

Тестувальникам потрібно докласти набагато більше зусиль, ніж багатьом іншим спеціалістам в галузі айті, щоб їх роботу гідно оцінили. Можливо це через те, що пошук чужих помилок може сприйматись не надто об’єктивно або процес тестування може виглядати незначущим чи легким.

Вам подобається прискіплива охорона на вході до якось закладу котра буде вас оцінювати і вирішувати чи можете ви пройти чи ні?

Тому тестувальникам ніяк не уникнути критики, адже їх робота це буквально бути вартовими якості.

До прикладу, після останнього успішного релізу, менеджер проєкту написав лист подяки кожному програмісту та бізнес-аналітику, але забув про вас.

Чи не відчуєте ви стрес в цій ситуації?

  1. Менша зарплата

Визнаєте ви це чи ні, але правда така що у середньому тестувальники отримують меншу зарплату ніж багато інших спеціалістів в галузі айті, навіть з однаковими технічними знаннями.

Чи не буде для вас стресом почути що ви отримуєте вдвічі менше ніж ваш одногрупник лише через ваш вибір бути тестувальником?

  1. Безперервне навчання

Кожному спеціалісту потрібно постійно вчитись і вдосконалюватись, але для тестувальників це питання постає особливо гостро. Чому?

Якщо ви коли-небудь бачили мануального тестувальника який хоче перейти в автоматизатори, ви точно знаєте що таке безперервне навчання.

В багатьох галузях, ви вивчаєте конкретні технології і використовуєте їх все життя, просто вдосконалюєтесь і стаєте експертом.

Жоден тестувальник не може сказати що його кар’єра вже склалась, а теперішня робота це те, чим можна займатись до пенсії, просто удосконалюючи свої вміння.

Неважливо наскільки ви класний QA-спеціаліст, якщо ви переходите на новий проєкт з іншими технологіями, це можна порівняти практично до нової сфери роботи, де від вас чекають усіх необхідних навичок роботи з інструментами, які ви можливо бачите вперше.

Корисні статті:

Як прокачати навики тестування та вийти переможцем

10 порад як вижити і досягти успіху у сфері тестування

Якщо ви дочитали до цього абзацу, видихність і сядьте зручніше, бо в нас є і хороша новина: зі стресом можна і потрібно боротись.

Як QA-спеціалісту справитись зі стресом?

  1. Визначайте пріоритети

Критичний баг під час авторизації має більший пріоритет ніж орфографічні помилки на веб сторінці.

Для роботи ефективніше буде визначити пріоритети і виконувати завдання починаючи з найважливішого, ніж намагатись встигнути частково зробити кожне.

Ключове рішення — не розставляти пріоритети в своєму розкладі, а складати розклад зі своїх пріоритетів.

Стівен Кові.

  1. Вчіться відмовляти

Тільки QA- роботи змогли б працювати безперервно та без жодних помилок. А ви не зможете брати усі можливі завдання і виконати усі прохання, перетворюючи свій робочий день на 24-х годинний, тож вчіться відмовляти і не бійтесь аргументувати чому.

Не намагайтесь догодити керівництву чи колегам, перетворюючись на безвідмовного працівника, який завжди усіх розуміє та виручає. Інші люди повинні розуміти це, а якщо ні, визначайте пріоритети та часові рамки своїх завдань та обгрунтуйте свою точку зору.

Тільки відмовляючи, можна зосереджуватись на вагомих речах.

Стів Джобс

  1. Розвивайте емоційний інтелект

Емоційний інтелект – це вміння спілкуватись, усвідомлювати та керувати власними емоціями і розуміти почуття інших людей.

Якщо вам хочеться плакати після догани менеджера через пропущену багу, вам варто працювати над своїм емоційним інтелектом. Від кожного спеціаліста очікують вміння ефективно реагувати на критику та взаємодіяти з оточенням.

Це прояв негативних емоцій у позитивний спосіб та їх перетворення у ефективні дії. Кожен спеціаліст повинен навчитись емоційної компетенції, щоб уникнути вигорання чи навіть розладу.

Не дозволяйте нікому так легко вас зачепити і не сприймайте все занадто близько до серця.

Люди з високим емоційним інтелектом (EQ) часто бувають успішнішими за людей з високим IQ.

  1. Піклуйтесь про себе

Чим краще ви почуваєтесь, тим якісніше ви працюєте.

Збалансоване харчування, повноцінний сон, фізичні вправи та позитивні емоції допомагають справлятися зі стресом та підвищити продуктивність на роботі.

Піклуйтеся про власне тіло. Це єдине місце, де вам доведеться жити.

  1. Обговорюйте проблеми

Краще чесно прояснити ситуацію, ніж будувати здогадки.

Вам здається що керівництво не цінує вашу роботу?

Є невирішені питання?

Не справляєтесь з навантаженням?

Обговоріть це.

Єдине, намагайтесь обговорювати проблеми у позитивний та гідній манері.

Багато проблем просто б не виникли, якщо ми б говорили один з одним, а не один про одного.

Аліса Мішель

  1. Працюйте, щоб жити, а не живіть, щоб працювати

Якщо ви не перестаєте стежити за робочою поштою на вихідних, ймовірно ви не можете розмежувати роботу і особисте життя.

Розваги, час з друзями та сім’єю, відпочинок, корисні активності — це життєво необхідні речі для кожної людини.

Якщо ви у постійній напрузі і навіть не можете насолодитись вечерею у колі з близькими людьми і весь час обдумуєте робочі питання, вас може настигнути професійне вигорання.

Дозвольте собі хоча б деколи відпочивати від роботи і знаходити час на себе.

Виходите з офісу чи вимикаєте комп’ютер — переставайте думати про роботу.

Шукайте щастя в маленьких моментах, незначних, на перший погляд, речах, які відбуваються кожен день.

  1. Делегуйте обов’язки

Ви не зможете зробити абсолютно все самостійно. Вчіться передавати повноваження своїм підлеглим працівникам. Беріть відповідальність, але не намагайтесь виконати всю роботу.

Зосереджуйтесь на своїх перевагах замість недоліків.

  1. Спілкуйтесь з однодумцями

Оточуйте себе людьми, які змушують вас ставати кращими.

Спілкуйтесь з друзями і колегами зі схожими інтересами для мотивації та натхнення.

Обмінюйтесь ідеями та досвідом з однодумцями замість пліток чи скарг на роботі.

Роби, що можеш. З тим, що маєш. Там, де ти є.

Теодор Рузвельт

Переклад Лілії Вариводи

Стаття: https://www.softwaretestinghelp.com/manage-stress-as-a-software-testing-professional/

Курси та події

Публікації

Відео