Що таке баг?

Баг – невідповідність очікуваному результату.

Чому з'являється баг?

  • погана комунікація (в команді, із замовником)
  • складність самого ПЗ
  • зміна вимог до програми, яка розробляється
  • слабкий, нечитабельний код від розробника
  • дефекти в інструментах, які використовуються для розробки
  • час, якого не вистачає, який тисне

Більше про BUG REPORTS у відео - Найважливіше про Bug reports. Практичне заняття в JIRA.

Скільки "коштує* виправити баг?

Це залежить від того, на якому етапі він був знайдений і виправлений. Звісно, чим раніше, тим дешевше.

Наприклад, на етапі формування вимог, він може коштувати лише кілька витрачених аркушів паперу. А на етапі релізу – значно дорожче – довіри користувачів (видалення додатка, програми з користувацьких систем)

Робота з багом

  • Баг-репорт (Bug report) – документ, що описує знайдений дефект (повний опис бага), а також дії, необхідні для його відтворення.

Тестувальник має детально описати де і що він знайшов.

  • Баг-трекер (Bug tracking system) – це система відслідковування помилок, яка дозволяє реєструвати, зберігати, переглядати, модифікувати та відстежувати хід рішення кожної помилки (бага), виявленої тестувальником, до тих пір, поки проблема не буде вирішена.

Як тільки баг виявлено, необхідно його задокументувати для продовження життєвого циклу дефекту.

  • Життєвий цикл бага (Defect Lifecycle) – послідовність етапів, які проходить баг на своєму шляху з моменту його створення до остаточного закриття. Для кращого сприйняття зображується у вигляді схеми з можливими статусами і діями, які призводять до зміни цих статусів.

Класифікація багів

За ступенем критичності бувають баги:

  • блокуючі (blocker), що роблять неможливою подальшу роботу з додатком. Наприклад, функціонал сайту доступний тільки зареєстрованим користувачам, а лист для підтвердження реєстрації на e-mail не приходить;
  • важливі (major), через які система не функціонує належним чином. Наприклад, завантажений аватар не зберігається на сервері;
  • нормальні (normal), найбільш рідко зустрічаються )непрацююча кнопка «Запам'ятати мене»);
  • незначні (minor) або невеликі баги, наприклад, помилки верстки на якійсь сторінці в адмінці тощо. Такі баги виправляються не по одному, а після того, як буде зібрано кілька десятків або тисяч таких помилок.

За пріоритетністю виділяють баги:

  • fix in release – виправити в новій версії продукту. Як правило, це баги, виявлені при тестуванні нового функціоналу системи;
  • must fix – терміново виправити. Часто це блокуючі баги, які усувають до виходу нової версії в спеціальному сервіс паку;
  • fix if time – виправити, якщо дозволяє час;
  • never fix – ніколи не виправляти, наприклад, баги знайдені у продукті, який вже не підтримується.

! Все про баги, роботу з ними та усунення дізнайся на Практичному курсі Тестування з Працевлаштуванням

testuvannia.jpeg?nc=10

Курси та події

Публікації

Відео