Олег Рогінський - український ІТ-мільйонер. Історія успіху.

22.11.2016

Український 29-річний IT-підприємець Олег Рогінський приїхав до США студентом, а через декілька років став доларовим мільйонером.

Частково такому успіху він завдячує своїм  шкільним вчителям з англійською спеціалізацією. Вони познайомили і зацікавили його образом життя західних країн і їх освітньою системою.

Ще школярем він пройшов літній поглиблений курс англійської мови у Великобританії. Там у нього з'явились знайомі, які навчались у Бостонському університеті. Спілкування з ними стало сильним мотивом для того, щоб підготуватись до успішного складання вступних іспитів до цього ВУЗу.

Після школи Рогінському вдалось вступити до Бостонського університету на факультет політології і міжднародних відносин.

Після закінчення ВУЗу американська віза у Рогінського закінчувалась. Він постав перед вибором: повертатись до України чи переїжджати до Канади, яка приваблювала молодих спеціалістів, котрі здобули освіту в США.

В 2007 році він переїхав до Монреалю, де увійшов в команду стартапу Nstein Technologies. Вона розробляла технологію, що "читала" статтю на сайті і у автоматичному режимі проставляла у ній теги та посилання. В 2010 році стартап був проданий за 36 млн дол. канадській компанії OpenText Corporation.

Тоді Рогінський знайшов роботу у канадському офісі бостонської компанії Lexalytics. Вона також займалась аналізом текстів. Вартість програмного забезпечення Lexalytics обчислювалась сотнями тисяч доларів, але для обробки електронних документів використовувались дорогі сервери.

Одного разу Рогінський запропонував генеральному директору Lexalytics, з метою економії, використовувати ПЗ у хмарних сховищах даних, а не на фізичних серверах. Гендиректор відмовився від цієї ідеї, але дозволив Рогінському використати ПЗ Lexalytics для розробки хмарної технології.

Для цього в 2011 році Рогінський створив проект Semantria, у якому частка Lexalytics склала 21%. До 2013 году Semantria перетворився в найбільший в світі сервіс хмарного комп’ютерного аналізу людських текстів, який обробляв до 5 млрд. документів у місяць.

На хвилі такого успіху і з метою поглинути внутрішнього конкурента в середині 2014 року Lexalytics придбала Semantria за 10 млн. дол.

Після угоди Рогінський переїхав до Силіконової долини США. Там він запускає новий проект, який, як він вважає, переверне з ніг на голову ринки CRM & Marketing Automation (система управління стосунками з клієнтами і автоматизація маркетингу), і шукає розробників для своєї нової команди.

Його рецепт успіху на ринку праці західних країн простий: як тільки ступив на землю США, Канади чи Австралії, не шукай комфорту у спілкуванні із корінними жителями, працюй, не жалій себе і створюй нові кола знайомств.

"Цінність кожного - в спеціалізації: шукай, чим тобі подобається займатись, і будь в цьому експертом. А успіх тебе сам знайде", - радить Рогінський.

Відповідаючи на питання, чи варто виїжджати з України, він чесно відповідає: "Розуміючи зараз свої слабкі та сильні сторони, я впевнений, що не зміг би досягнути того, чого я досягнув, якби залишився в Україні. Більше того, думаю, я буду корисний Україні, каталізуючи її ріст зовні, а не зсередини".

Для цього він з декількома успішними технологічними підприємцями з українським корінням створив у США організацію UA50. Вона приймає заявки від стартапів, які знаходяться на пізніх стадіях, і розраховують на безкорисливу допомогу. Таку допомогу від компанії вже отримали більше 200 стартапів.

 

Матеріал взято із Економічної правди.

Літературний переклад Романа П'янковського.