Ларрі Елісон - культ особистості, який приніс феноменальні успіхи Oracle.

28.04.2016

Ларрі Еллісона, голову корпорації «Oracle», одного із найбагатших людей у світі (в 2011 він посів 5-е місце у рейтингу мільярдерів із маєтками, які оцінили в $39,5 млрд.), часто позиціонують як людину, котру бояться більше, аніж люблять, проте це не заважає захоплюватись його лідерськими якостями, дивовижними талантами і стратегічним мисленням.

Секрети успіху Ларрі Еллісона

З-поміж усіх найпотужніших технологічних компаній, які виросли у кінці 1970-х – початку 1980-х років, таких як Microsoft, Apple і Sun Microsystems, корпорація Oracle залишається найбільш близькою до своїх підприємницьких коренів. Основна завдяка в цьому належить її харизматичному керівникові, який керує корпорацією так, ніби вона все ще залишається стартапом, завжди перебуваючи у гущі подій і особисто приймаючи рішення із найбільш різних питань: від розробки рекламної кампанії до найму (чи, що більш ймовірно, звільнення) менеджерів. «Ларрі класичний підприємець, який вникає у всі деталі діяльності компанії, — розповідає Том Зібель, — Із самого початку Ларрі брав на себе відповідальність за всі рішення, які приймав, контролював діяльність ради директорів, санкціонував підписання кожного великого контракту на продаж». Зібель згадує, що в 1985 році, коли обсяг продаж Oracle не перевищував і $20 млн., її виконавчий директор передбачав, що зовсім скоро компанія буде заробляти не менше $100 млн. «Ми вважали, що він дещо перебільшував, — продовжує Зібель, — але не полишали зусиль і скоро були щедро винагороджені».

Навіть сьогодні, коли в Oracle працюють бл. 50 тис. працівників, а обсяг продаж досягає славетних сум, емоційний вплив Еллісона величезний. Особливо у тих випадках, коли на екрані виставкового стенду компанії з'являється крупноформатне зображення її виконавчого директора, а в цей час на сцену підіймається він сам.

Ларрі Еллісон – справжній актор, він обожнює гру на публіку, і йому все одно, він виступає перед величезною аудиторією чи перед невеликою групою людей. Ті, хто добре його знає розповідають, що якщо ви бесідуєте з Ларрі Еллісоном сам на сам, вірогідність того, що він прийме вашу точку зору, яка не збігається з його власною, достатньо велика. Тут все залежить від рівня інтелектуального розуміння проблеми, яку пропонує співбесідник і гнучкості мислення. Але якщо на нараду збираються декілька людей, то, як розповідає Гері Блум (колишній виконавчий віце-президент Oracle), «Ларрі відчуває, що вимушений грати. Ці безперервні шоу перетворились на корпоративну релігію Oracle. Він може виступати на одну тему декілька разів – і щоразу повторює свій виступ слово в слово». Еллісону все одно, він виступає на спеціалізованій виставці перед багаточисельною аудиторією клієнтів і менеджерів чи на нараді із розробки нового продукту, на якому присутні всього декілька працівників.

Одним із двигунів свого успіху Ларрі та інші менеджери Oracle вважають інновації. Всіма бізнес-додатками компанії можна користуватись завдяки інтернету, що дуже актуально сьогодні. Зі сторінок свого сайту Oracle заявляє про те, що вони не хочуть зупинятись на досягнутому і бачать завтрашній день із впевненістю, що незабаром вони будуть компанією-лідером планети у галузі middleware і в галузі додатків.

Ларрі продає свої продукти і послуги щодня. Він чудовий перемовник і талановитий топ-менеджер. Догми релігії Oracle, за словами її головного «богослова» Ларрі Еллісона, полягають у наступному:

1) ми володіємо найбільш передовою технологією;

2) наші конкуренти нас ніколи не наздоженуть (поіменно називаються знову і знову вічні конкуренти);

3) ви повинні купувати тільки наші продукти, тому що ми пропонуємо вам все необхідне – від баз даних до бізнес-додатків.

Лік прихильників культу особистості в Oracle сягає одиниць, його противників – не перелічити. Але які б не були суперечливі, жорсткі і неоднозначні методи роботи Ларрі Еллісона, одне можна сказати із впевненістю – вони приносять бажані результати. А сам Ларрі Еллісон зі своїми різносторонніми інтересами і талантами, любов'ю до екстремальних видів спорту і нескінченних битв із конкурентами вже вписав себе до історії розвитку програмного забезпечення.

#OneManHistory #Oracle #QAGroup

Адаптований переклад: Роман П'янковський