Андрій Аксельрод. Як заснувати компанію на чверть мільярду?

14.04.2016

Андрій Аксельрод - 35-річний дніпропетровський програміст і співзасновник американської компанії Smartling, капіталізацію якої The Wall Street Journal в 2014 році оцінив у 250 млн дол.

У віці школяра Аксельрод зацікавився комп'ютерами. Він довго засиджувався за IBM PC 286, який стояв на роботі у мами, сам вивчав операційну систему DOS і Norton Commander. Потім він придбав книги по мові програмування С і вивчив його на базовому рівні.

Після школи Аксельрод поступив до Днідпропетровського державного університету. На першому курсі він навчився вільно програмувати на С і, за його словами, здобув великі знання із вищої математики. Цих знань йому вистачило, щоб не брати вищу математику в американському ВНЗ.

Після першого курсу батьки запропонували Аксельроду продовжити навчання в університеті Нью-Йорку. В 1998 році він поступив до The City University of New York на спеціальність «Комп'ютерні науки».

Одночасно він почав працювати програмістом в Runtime Technologies. Там він розробляв системи управління інформацією для великих компаній.

З 1998 до 2009 року він пройшов шлях від розробника до головного системного архітектора. Аксельрод відзначає, що керівництво компанії вплинуло на його кар'єру позитивним чином, завдяки правильному менторству.

Після Runtime Technologies він рік працював віце-президентом у міжнародному маркетинговому агентстві SpaFinder, Inc. Потім спільно з Джеком Вельде, колегою з Runtime Technologies, заснував проект Smartling. У ньому Аксельрод посів позицію технічного директора.

Сьогодні Smartling - величезна світова платформа для управління перекладами контенту на різні мови. Вона дозволяє за два тижні перекласти сайт чи додаток на три мови. Раніше на це йшло півтора року.

Зараз у компанії працює 150 людей, із них 40 - в Дніпропетровську, Києві, Бостоні, Сан-Франциско, Лондоні і Дубліні. Головний офіс розташований у Нью-Йорку в центрі Манхеттену.

Бізнес-модель проекту інвестори сприйняли позитивно. В 2010 році Smartling залучила 4 млн. дол, в 2011 році - 10 млн. дол, в 2013 році і 2014 році - 24 млн. дол і 25 млн. дол. Капіталізація фірми вже перевищила 250 млн. дол, її клієнтами стали Tesla Motors, foursquare, SurveyMonkey, GoPro, oDesk, Yammer.

Найбільшою складністю при побудові бізнесу в США Аксельрод називає нестачу соціальних зв’язків: «Бізнес будується на стосунках, і відчувається, що в мене їх у США менше, ніж могло б бути в Україні».

Недивлячись на успіх в США, Аксельрод вважає, що їхати з України не варто: «Зараз в Україні відбувається чимало змін, відкриваються нові можливості для створення цікавих проектів. Такі можливості виникають нечасто. Україна проходить через період, коли цим можна скористатись».

Джерело Економічна правда

Літературний переклад Роман П'янковський